W obronie prawdy - oświadczenie Komitetu 39.09
-
Autorzy
-
> krzesimir
Intencje są jasne: problemem jest imperialna polityka Rosji w przeszłości i teraźniejszości. Niewiele się zmieniło od czasów sowieckich. Nie można udawać, że nie ma związku pomiędzy ludobójstwem na Kaukazie czy inwazją na Gruzję a paktem Ribbentrop-Mołotow.
-
Autorzy
Popieram, ale mam podobne uwagi jak Krzesimir.
-
Autor
Na razie ten apel to strzał ku uciesze:
wot komitet najzacieklejszych wrogów Rosji.
I ile informacji dla wywiadu:
jeden Prezes co się podpisał (cała organizacja nie mogła? - trzeba dbać o spójność w takich przypadkach), jeden klub gazety (pozostałe nie chciały?), żaden historyk, profesor etc.
Dodatkowo na miejscu Komitetu Katyńskiego nie występowałbym w towarzystwie Akcji Alternatywnej "Naszość" - brzmi to jakoś niepoważnie.
Podpisów powinno być więcej i inne - bardziej w celu wpłynięcia na program obchodów ...
Apel powinien być też znacznie wcześniej opublikowany.
Krzesimir
PS. Szkoda, bo apel jest trochę dowodem słabości Komitetu Katyńskiego, a powinniśmy sprawać wrażenei, że ten Komitet jest znacznie ważniejszy w Polsce niż nawet Komitet Wypędzonych w Niemczech - wręcz, że ma ogromne wpływy, bo każdy Polak stracił tam kogoś ...
I to Komitet Katyński mógłby takie listy firmować samodzielnie z poparciem historyków.
-
Nie wiadomo.
Gdyby nie pakt Hitler-Stalin, to niewiadomo czy II Światowa wybuchła by 1.09.39 i nie wiadomo jak by sie skończyła agresja Niemców na Polskę, która mogła się z powodzeniem długo bronić w Karpatach, a szkopom wpołowie września już zaczynało brakować wielu rzeczy i "Blitz krieg" tam by się nie powiódł ze względów terenowych
-
@Komitet 39.09
Podobnie jak Krzesimir.
Porównywanie zdarzeń i obarczanie winą tylko Rosji budzi pewne zdziwienie. Oprócz czynnego uczestnictwa ZSRR w rozpętaniu wojny i dalszych następstw jest też bierność tych, którzy mogli zapobiec, a z racji swych partykularnych interesów tego nie zrobili.
Są także odpowiedzialni.
-
Celowe klamstwo, czy zwykle nieuctwo?
""Rosja do dziś nie rozliczyła się ze swego udziału w rozpętaniu najtragiczniejszej wojny w dziejach ludzkości.""
To zdanie panow dyskwalifikuje i wyrzuca z dyskusji o II WS.
O przyczynach wybuchu II WS pisalem troche tutaj:
http://jaron.salon24.pl/120909,czy-polska-w-1939-poprosilaby-o-pomoc-wojskowa-z-zsrr#comment_1644055
a wczesniej tutaj:
http://krzysztofleski.salon24.pl/120602,peres-handluje-za-darmo#comment_1639666
-
@Kluby Gazety Polskiej
Pozostałych klubów Gazety Polskiej nikt nie pytał. Ale kluby działają autonomicznie, każdy sobie.
-
Czuję...
... w tej "profesjonalnie" przygotowanej odezwie, która ma na celu nie podjęcie poważnej dyskusji na temat sowieckiej odpowiedzialności i współudziału stalinizmu i hitleryzmu, lecz promocję pewnych organizacji - i oczywiście "Gazety Polskiej" pewną rękę. Styl, nadęcie i nieliczenie się z pewnymi realiami politycznymi - głównie czasów współczesnych - wskazują, kto stoi za tą inicjatywą. Panienko tatarstan - nikt poważnie traktujący temat, ani żadna poważna instytucja państwa nawet się do was nie zbliży.
Nie napiszę, że to żałosne, bo cel jest szczytny, ale amatorszczyzną śmierdzi z daleka.
Pozdrawiam
-
@Cień Azraela
""bo cel jest szczytny""
????
Moglby pan przyblizyc ten "szczytny cel" ?
-
@L.L.Leming
Ja sądzę, że jednak wprowadzenie do obiegu publicznego spraw odpowiedzialności sowieckiej za 17 września, i to w trakcie wizyty WP, byłoby wskazane. Ale nie przy pomocy tego rodzaju jednostronnych uchwał odezw i amatorskich metod. To po prostu jest niepoważne.
-
@Cień Azraela
...w tej "profesjonalnie" przygotowanej odezwie, która ma na celu nie podjęcie poważnej dyskusji na temat sowieckiej odpowiedzialności...
...i nieliczenie się z pewnymi realiami politycznymi - głównie czasów współczesnych...
Reprezentujesz bardzo specyficzne rozumienie poważnej dyskusji.
-
@Jack Hackett
Ale ja z Tobą nie dyskutuję, więc o co chodzi? Ja dyskutuję z "autorami".
-
@Cień Azraela
Ale ja z Tobą nie dyskutuję, więc o co chodzi?
Powinieneś najpierw dokończyć dyskusję z samym sobą, by uniknąć wygłaszania takich sprzeczności jak zacytowana.
-
@Cień Azraela
""Ja sądzę, że jednak wprowadzenie do obiegu publicznego spraw odpowiedzialności sowieckiej za 17 września, i to w trakcie wizyty WP, byłoby wskazane. ""
A to, tak.
Putin powinien o 17 wrzesnia cos powiedzec i interesuje mnie co powie i czy powie.
Tylko, ze tworcy owego listu pisza nie tyle o 17 wrzesnia co o odpowidzalnosci ZSRR za wybuch II WS - a to juz jest jakas paranoja.
-
A od kiedy "ilość" czy "jakość" podpisów świadczy o PRAWDZIE?!
Kto ma miedy uszami rozum, posiada umiejętność czytania nie tylko pod obrazkami w komiksach, doskonale zdaje sobie sprawę, że Putin to nie tylko potomek bandytów z 1939 r. To także zwykły, kłamliwy bandzior i współczesny morderca. Patrz choćby Litwinienko - bezpośredni nadzór nad morderstwem. Może komuś potrzebne do życia jest ogladanie w Polsce na żywo takiej kanalii, mnie nie. Chyba, że przez szczerbinkę karbinu!
-
Uważam akcję za niegodną
Jak w tytule. Zwracam uwagę, że Rosja w 1939 roku była pod okupacją sowiecką. Rosja pod okupacja sowiecką była o 20 lat dłużej niż Polska.
To nie Rosja paktowała w 1939 roku z Niemcami, ale Związek Sowiecki.
Zanim się takie głupstwa zacznie pisać należy poznać historię i nieco pomyśleć!
-
@Almanzor
Rzeczywiście. Błąd!
Przecież współczesna Rosja zdecydowanie potępia ZSRR i ocina się od tej paskudnej historii!
Data 22 czerwca - napaśći Hitlera traktowana jest jako początek wywolenie od komunimu i jest ogólnonarodowym radosnym świętem, a 9 maja jest najczarniejszą datą w historii, kidy to Stalin chwycił w swe spony nie tylko biedna Rosję, ale i inne biedne ludy wschodniej Europy!
-
Komitet
Zupełnie nie rozumiem jak można przedstawiciela państwa agresora zapraszać na rocznicę wybuchu II wojny ???
W jakim celu ???
Czy celem tego jest danie Polakom siarczystego policzka i naigrawanie się ???
-
@piowel @Autor
„Rosja do dziś nie rozliczyła się ze swego udziału w rozpętaniu najtragiczniejszej wojny w dziejach ludzkości. ”
Moim celem było zwrócenie uwagi, żeby za wybuch II WŚ nie winić Rosjan. Zwracałem uwagę, że wtedy nie było Rosji. Rosja była wtedy od 20 lat pod okupacją sowiecką. Decyzję podejmował Związek Sowiecki a nie żadna Rosja. Związkiem Sowieckim nie rządzili Rosjanie ale kosmopolityczna hołota, w szczególności Żydzi(niektórzy szacują na 80% najwyższych sowieckich władz), w pierwszych latach Polacy - póki żyli, Gruzini, Bułgarzy, Łotysze, Węgrzy ...
W ścisłym kierownictwie był wprawdzie Rosjanin Mołotow, ale był on pod wielkim wpływem żony jeszcze bardziej od niego zagorzalej stalinówki - syjonistki.
Tak więc sprawa udziału Rosjan w wywołaniu II Wojny nie jest taka oczywista. Dodam, że Weissplan - plan napaści na Polskę przygotowany był wiele wcześniej niż pakt Hitlera z Sowietami.
-
Niestety nie będę mógł dołączyć do Was 1 września
Ale w pełni popieram akcję protestu przeciw zakłamywaniu historii przez putinowską Rosję.
-
Popieram
Mam tylko jedno pytanie organizacyjne. Gdzie i kiedy się spotykamy?
-
Kłamstwa
Chyba nikt po obecnej nawale kłamstw dochodzących z oficjalnych czynników Federacji Rosyjskiej nie ma cienia wątpliwości co do słuszności tej akcji. Rosja łże, przeinacza i zachowuje się identycznie jak niedawno, podobno upadły, Związek Radziecki.
Ostatnie notki
-
Happening TAK dla Pileckiego - zdjęcia!
fot. Jan Ćwięcek
13.12.2009 19:01 0 -
Pilecki we Wrocławiu - happening 13 grudnia
Zapraszamy na obywatelskie wbicie słupka z nazwą Bulwaru Rotmistrza Witolda Pileckiego we Wrocławiu! Startujemy...
10.12.2009 21:23 2 -
Tak dla Pileckiego - jest z nami Paweł Kukiz!
Dziś na stronie takdlapileckiego.pl swojego poparcia udzielił inicjatywie Paweł Kukiz. Kolejne znane osoby...
09.12.2009 17:00 4
Moje ostatnie komentarze
-
Art. 256. § 1. Kto publicznie propaguje faszystowską, komunistyczną lub inną totalitarną...
13.12.2009 19:25
-
Zauważyliśmy, zauważyliśmy, jeno przerabianie listy trwa. Marcina Wolskiego też przerzucimy...
10.12.2009 22:15
-
Koszty są minimalne, bo - jak pisałam - nie ma tam budynków. Pozdrawiam, Azjata
08.12.2009 14:47
-
Tak naprawdę nie mają argumentów. Jeden anonimowo się wypowiedział dla GW, że "Pilecki nie...
08.12.2009 14:46
-
Znamy, znamy :) jesteśmy w stałym kontakcie z różnymi środowiskami starającymi się o...
08.12.2009 11:05
Aktywne dyskusje
-
TAK dla Pileckiego
komentarze: 24ostatnio: TOKA95
-
Pilecki we Wrocławiu - happening 13 grudnia
komentarze: 2ostatnio: KOMITET 39.09
-
Tak dla Pileckiego - jest z nami Paweł Kukiz!
komentarze: 4ostatnio: AGUL
-
Pamiętamy w całym kraju!
komentarze: 5ostatnio: AREK MROZIŃSKI
-
Sowiecka opowieść
komentarze: 4ostatnio: MEH
Archiwum postów
| « | Maj 2012 | |||||
| Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
| 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
| 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
| 28 | 29 | 30 | 31 | |||




solidarność z Gruzją, wolny Kaukaz, wolną Białoruś, czy promocję prezesa (pozostali prezesi się nie podpisali)?
Bo inicjatywa wydaje mi się nieco rozmyta co do celu wobec podpisów.
Wizyta Prezydenta Rosji jest pozytywna - trzeba tylko na tych obchodach prezentować prawdę historyczną.
Prawdziwy powód do skandalu wybuchnie, gdy tego nie zrobimy przemilczając 17.09 i pakt Hitler-Stalin z powodów dyplomatycznych.